روستای سه رچاوه کلکسیونی کمیاب از خدمت رسانی مدیران ناتوان سقزی در حوزه گردشگری/ با گذشت بیش از ۳ سال و افتخار لقب روستاگرد ، نماینده سقز و بانه هنوز به این روستا تشریف فرما نشده است

روستای سه رچاوه کلکسیونی کمیاب از خدمت رسانی مدیران ناتوان سقزی در حوزه گردشگری/ با گذشت بیش از ۳ سال و افتخار لقب روستاگرد ، نماینده سقز و بانه هنوز به این روستا تشریف فرما نشده است

اگر تنها یک بار به روستای سرچاوه در محور سقز بوکان رفته باشید، کم کاری و ضعف در خدمت رسانی مدیران سقزی را به تنها مکان باقی مانده از صدها نقطه گردشگرپذیر سقز را بخوبی لمس خواهید کرد.

به گزارش ده نگی شار:

کمتر کسی است که اهل شهرستانهای همجوار سقز باشد و نداند روستای سرچاوه کجاست. روستایی که به لطف مدیران ناتوان و بی کیفیت این شهرستان، سوای ازعدم خدمت رسانی به این روستا همانند سایر روستاها گاها مانع پیشرفت و آبادانی آن نیز شده اند.

نه تنها از دید و قلم یک خبرنگار بلکه هریک از شهروندان و مسافرانی که به روستا رفته باشند دیده اند که مشکلاتی که گریبانگیر مسئولین ناتوان سقزی را گرفته با اندکی همت ( منظور از اندکی همت تلاش است ، نه مخفف هزار میلیارد تومان!!!!!!) قابل حل است.

از بدو ورود به روستا انگار از عصر جدید وارد عصر حجر شده اید ، جاده ای که بیشتر شبیه جاده مالرو است تا ماشین رو!!!جاده دسترسی به چشمه طبیعی روستا که آب بسیار گوارا و صخره ای زیبا و قدیمی دارد سنگ لاخ و خاکی است و هر بازدید کننده ای را پشیمان از حضور در کنار چشمه می کند.
محوطه ای که با حضور دهها ماشین و صدها نفر، فاقد کوچکترین امکانات رفاهی همچون پارکینگ، سایبان و آلاچیق ،روشنایی، سطل زباله، سرویس بهداشتی ، وسایل بازی کودکان و حتی اینترنت تلفن همراه است.


جاده دسترسی به چشمه فقط یک ورودی و خروجی دارد که ورود حجم بالای خودرو خروج از محوطه موجب ترافیک شدید در نقاطی از مسیر میشود که بعضا برای حرکتی چند متری بایستی بیش از ۱۰ دقیقه در انتظار ماند.به فرض اینکه تحمل بیاورید و وارد محوطه شوید معظل دوم تازه شروع میشود، محلی برای پارک خودرو و نشستن ندارید!!!!بهترین نقطه محوطه چند تخته سنگ مجاور چشمه است که همان دقایق اول پر شده و ناچارید بر روی کلوخ و سنگ وسایل استراحت و اتراق خود را پهن کنید.


مکافات تردد و پیدا کردن محلی برای نشستن که تمام شد تازه یادتان می افتد که اگر ۳ ساعت از روز مانده ، باید آفتاب سوزان بهار و تابستان را تا تاریکی بر فرق سرتان تحمل کنید.خوشحالی پایان گرما دقایقی بعد به مشکلی دیگر تبدیل میشود !!!! همه جا تاریک و غیر قابل دید میشود و بایستی دلخوش به نور چراغ خودرو یا گوشی باشید.بهترین راه رفع حاجات در محوطه چشمه ، پناه بردن به کوههای اطراف است ، چون در این محل یک سرویس بهداشتی هم وجود ندارد.در محوطه چشمه و حتی کل روستا به دنبال اینترنت نگردید چون تلاشتان بی نتیجه است ، چیزی به نام اینترنت تلفن همراه در این روستا وجود ندارد!!!این تنها گوشه ای از دهها مشکلاتی است که اگر روزی هوس رفتن به روستای سرچاوه را کردید بایستی برای همه مواردی که گفته شد آماده باشید.

اما سوای از مشکلاتی که برای گردشگران وجود دارد ، معضلاتی دیگر گریبانگیر روستاست که گویا قرار نیست به این زودی ها مرتفع شود.


زمین فوتبال و محوطه ورزشی روستا فاقد هرگونه امکانات ابتدایی است. امکاناتی که ورزش و جوانان سقز اعلام کرده درصورتی که زمین مذکور رسما و بصورت سند به آن اداره واگذار شود قابلیت رسیدگی و ارتقا دارد.

مخابرات عنوان نموده حل مشکل اینترنت همراه سرچاوه در حوزه سقز حل نخواهد شد ، چون طبق قانون به روستاهایی که دارای پوشش اینترنت خانگی هستند ، تحت پوشش اینترنت همراه قرار نخواهند گرفت و همتی استانی و کشوری را میطلبد.

روشنایی ورودی روستا و محوطه چشمه نیازمند توجه برق شهرستان است که گویا آنها نیز تا بدین لحظه میلی به انجام آن ندارند.

پارک جنگلی روستا که سال قبل و در روز درختکاری با هجوم شبهه مسئولان و منابع طبیعی به آن منطقه و حفر صدها گودال و نهال کاری به حال خود رها شده است که بیشتر شبیه میدان مین است تا پارک جنگلی.

پارک به اصلاح کودک که تنها چیزی که ندارد رنگ و بوی پارک کودک و لوازم بازی است .عدم جانمایی سطل زباله در طول مسیر و محوطه چشمه ه هر هفته حجم بالایی از زباله در این روستا دپو می شود.

بستنی با کیفیت سرچاوه ،با این حجم از کمبود در روستا و آن همه ضعف مدیران بی کیفیت ، دیگر لذت بخش نیست!!!!
بستنی مشهور سرچاوه که به اسم روستاست ، نامی فرا منطقه ای پیدا کرده است که اگر در هر استانی و شهرستانی بجز کردستان و سقز بود مدت ها پیش ثبت میشد. جالب است در طول مسیر از میاندوآب به بوکان و سپس سقز و در محور سقز بانه و سقز دیواندره هرکجا بستنی سنتی فروخته میشود با نام و نشان سرچاوه فروخته میشود.

با این اوصاف و با مشاهده وضعیت گذشته و حال و با وجود مدیران شعاری و بی کیفیت در آینده نیز امیدی به تغییر در وضعیت کنونی متصور نخواهیم بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجتماعی

ورزشی

تبلیغ

اجتماعی

جهانی