آب در کوزه و ما تشنه لبان می‌گردیم / اهالی روستا: در طول شبانه روز فقط ۲ ساعت به آب دسترسی داریم!!

آب در کوزه و ما تشنه لبان می‌گردیم / اهالی روستا: در طول شبانه روز فقط ۲ ساعت به آب دسترسی داریم!!

▪️قطعی آب روستای گلتپه از توابع شهرستان سقز زندگی بیش از ۲ هزار سکنه این روستا را با مشکل مواجه کرده است ، بطوری که حدود ۱ ماه گذشته و در طول شبانه روز فقط ۲ ساعت به آب دسترسی دارند.

✔️به گزارش ده نگی شار:

▪️روستای گل تپه از توابع شهرستان سقز دومین روستای پرجمعیت دارای ۷۰۰ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۲۰۰۰ نفر است که با وجود مجاورت این روستا با سد کاظمی (حدود ۳ کیلومتر) چند سالی است از اواخر خردادماه با مشکل جدی آب روبرو میشود ، بگونه ای که در بیشتر ساعات شبانه روز روستا بی آب است.

در گفتگوی حضوری خبرنگار ده نگی با تعدادی از اهالی روستای گلتپه با بیان اینکه پیشه اغلب اهالی روستا کشاورزی است و از صبح تا غروب در زمینهای کشاورزی خود حضور دارند و تعداد زیادی دیگر از اهالی جهت کسب معاش خود از روستا خارج میشوند و مصرف روستا به نصف کاهش پیدا می کند اما هنگام برگشت به منزل و بدلیل نبود آب امکان یک استحمام ساده را ندارند.

▪️یکی دیگر از اهالی روستا در سخنانی ضمن گلایه از نبود مدیریت مناسب خطاب به بخشداری و سازمانها و نهادهای دولتی گفت : بدلیل مرکزیت گلتپه و تحت پوشش بودن بیش از ۲۰ روستای اطراف، در این روستا بالغ بر دهها مدرسه، خانه بهداشت، پاسگاه ، پایگاه و ….. وجود دارد اما امکانات و رسیدگی به این روستا در تمامی موارد همچون گاز، برق ، آب و مرکز بهداشت ، راه و ….. ضعیف است و متأسفانه با گذشت چندین سال از اعلام مشکلات به دستگاه‌های اجرایی امیدی به حل این مشکلات وجود ندارد.

▪️طی تماس خبرنگار ده نگی شار از روستای گلتپه با رئیس آبفای شهرستان سقز و بیان موضوع ، صادقی در این باره عنوان کرد : آب مورد استفاده روستای گلتپه از منبع روستای چوملو تامین میشود و بدلیل استفاده همزمان چند روستا از این منبع ، میزان ورد آب به منبع با خروجی آن همخوانی نداشته و همین امر موجب شده چندین روستا همچون چوملو و گلتپه با مشکل کم آبی روبرو شوند.

صادقی افزود : طی پیگیری های صورت گرفته ، هفته آتی یک دستگاه پمپ آب جدید که از آبفای استان درخواست شده است در محل نصب تا با افزایش خط انتقال آب به منبع مشکل کم آبی تا حدودی رفع شود.

▪️وی در ادامه با بیان اینکه مجتمع آبرسانی کوچه طلا در مراحل پایانی خود قرار دارد گفت :اعتبار مورد نیاز جهت خرید پمپ آلات تخصیص یافته و درصورت تخصیص اعتبار مورد نیاز جهت ساخت پمپاژ اصلی خط انتقال آب مشکل چند ساله آب روستاهای حوزه مجتمع آبرسانی کوچه طلا مرتفع خواهد شد.

گفتنی است با درخواست ده نگی شار و موافقت صادقی ، قرار است صبح فردا کارشناسان این حوزه در روستای گلتپه حضور یابند.

 

❌ده نگی شار پیگیر موضوع آب روستای گلتپه خواهد بود.

✔️ده نگي شار(۱۴۰۳/۰۴/۰۱)

@dangishar

✔️پیج اینستاگرام

https://www.instagram.com/dangishar.ir/

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجتماعی

ورزشی

تبلیغ

اجتماعی

جهانی